livet är underbart.

igår kom den. våren. när jag & jonte hade skickat in vårt projektarbete firade vi på kebab city, & då kom känslan. det som är lite speciellt med mej är att det var systembolagetkassar som väckte den. alla som bar på dem såg så glada ut. kan bero på att det är löningshelg, men jag fick iallafall vårkänslor.

det är nåt magiskt med nyktra lördagsmornar. vaknade 8.20 imorse, & bestämde mej för att ta en timmes promenad i morgonsolen. den där fina, harmoniska livet-är-underbart-känslan var så stark att jag inte kunde låta bli att hälsa på en farbror jag mötte borta vid travet. men sen blev solen starkare, det blev sjukt varmt, jackan klibbade fast i ryggen & jag längtade bara efter kyla.

ikväll ska vi till aspås. lina ska med också, så nu finns det inte ens en rimlig chans (risk..?) att kvällen blir vettig.
ni kan få satsa pengar om ni vill. kvällen slutar med att..
1. ..the coppers skjutsar hem oss för att toad haffats för dråpförsök .
X. ..vi missar bussen & måste gå hem från aspås.
2. ..vi tar oss hem oskadda & sussar sött i våra egna sängar.

förresten var jag på magnetröntgen i onsdag. sjukt spännande, en tant sprutade in teknetium i min arm & sa "vid elvatiden strålar du som mest, då får du komma tillbaka" & sen lyste jag grönt på en datorskärm. det var coolt att vara radioaktiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback