söndag, blodiga söndag.

tur att ingen ville satsa några pengar, för det var omöjligt att vinna.

fan vad svårt att sammanfatta gårdagen!
det var en fin kväll. beroende på hur man definierar fin. började bra redan på bussen till aspås. fullpackat, förutom näst sista raden. av någon anledning ville ingen sitta nära flickorna på sista raden. "horor längst bak i bussen!" tove är fin i kanten. jag trodde att det där gällde pälsdjur, men.. värdelös musik på festen, om jag inte minns fel. blev bjuden på mycket dricka efter att ha lovat att strippa som pauseunderhållning mellan banden. vilket jag inte gjorde. men jag döptes till "strippan" ändå. efter tillräckligt många/alldeles för många cider blev jag sveriges ärligaste bitch & bjöd min käre vän jon på alla åsikter jag har. måste vara pga NVIT3s senaste trend; dissa alla. lyckades bli "vän" med mannen som hatar mej mer än allt annat (för att senare ge honom anledning att hata mej ännu mer än mer än allt annat). dansade styrdans, om man nu kan kalla det dans.. berömde kockens fantastiska skicklighet när jag träffade henne på dansgolvet senare (vänta.. hon som la en klick guacemole på varje nachostallrik? mästerkock..) grattade toad på födelsedagen, eh.. en månad för tidigt. snortade nåns drink. toad gav mej en hundring för att köpa sambuccashots, jag kom tillbaka med ett stort glas med endast vodka i. "de hade ingen sambucca. & inga shotsglas." jättegott. minns inte mycket av bussresan hem, men vi drog på efterfest hos en av festfixarna. han såg förresten ut som peter siepen. kan ha berott på cowboyhatten. han strippade, av nån jävla anledning. sen blev han lack som fan för att ingen brydde sej, alla höll på att somna. toad försvann med mannen utan kläder & jag gjorde nog det dummaste jag hittills lyckats åstadkomma. sen avslutade jag snyggt med att störta in på toaletten när toad stiftade kopojken. tog taxi hem, men upptäckte att det enda jag hade i jackfickorna var toves tuggummin (när hade jag lyckats stjäla dem!?), ingen mobil & inga hemnycklar alltså.. så jag fick slagga hos jon & hans tjej. inte jättepopulärt, kan jag tänka mej.

vaknade imorse & insåg att jag defo inte ville infinna mej i den lägenheten, så jag promenerade till ciobanu stein. skämtar inte om det tog 20 minuter att gå de två kvarteren i mina jävla lackpumps.. claudiu garvade ihjäl sej när han öppnade dörren. "amanda, kom & titta på din syster.." t.o.m. edith skrattade. jag måste ha sett förjävlig ut. insåg att klockan var halv åtta,  så jag satt hos dem i nån timme. sen gick jag & la mej i toves säng. lina hade min mobil, & tove hade skickat ett sms när hon var påväg hem vid 07.20. "ja inte fan kan jag gå rakt. vadbö ni kom in! jaga försöker få väg på vänner. utan förträfflighet" lite halvkryptiskt. när hon kom hem hade lina rivit ner en ljusstake från väggen, sen somnat med stövlar & jacka på efter ett misslyckat försök att få av sej sina leggings. de tog sej bara till knäna, så där låg hon med ansiktet rakt ner i lakanet, på telefonen & väskan & med persikohalvorna i vädret. tove uppmärksammade hackspättsläten från tallparken, så vi bestämde oss för att gå ut & fågelskåda. gick hem till pappa. "jag & tove ska på fågelskådning, så vi behöver en bok". han tittade bara på mej, misstänker att han insåg att det inte var lönt att ens kommentera det. fågelskådningen gick väl sådär, vi kom fram till att det inte fanns några kungsörnar i buskarna vid rådhusgatan & sen gick vi på hemköp istället. jag la mej bland toapappret, toad fyllde fickorna med candy & sedan satt vi vid pantmaskinerna & medan jag åt en påse chips. träffade en diabetiker som hade halkat & gjort illa vänstra benet 1982. men han tyckte om att åka skridskor. tyvärr hade hans exfru gömt hans skridskor när de skilldes, så han fick aldrig med sej dem från borås. det var längesen jag skrattade så mycket som idag. nångång runt halv tre-tiden smög sej tyvärr ångesten på, men det är bara att inse: shit happens when you're a woman with the morals of a man.

jag har ätit för sju pers idag. jag är fanimej omänsklig.

kan min hund sluta gräva i golvet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback