vidrig söndag.

inte direkt i bättre skick idag, mer förkyld än vår sköldpadda kuse (som inte helt otippat dog i en förkylning). men jag har en del som måste sägas.

till att börja med: i tisdags föddes min andra systerdotter. vi har alltså fått barn igen, alldeles underbart. =) edith är galen i henne, vill gosa med lillasyster hela tiden. de är så fina tillsammans att en gråsten skulle bli rörd.

bal i fredags. fördrink hos mej, vilket kändes sådär eftersom man får leta länge innan man hittar en skabbigare lägenhet. anton hade iallafall fixat skjuts ner till gamla teatern, grymmaste bilarna i den här delen av landet! pumpade sönder södra östersund när vi gled ner, det gillade jag. vet inte riktigt vad jag ska säga om kvällen, mer än att jag tror banne mej att jag ska bli rik. det där vill jag göra om.
just det! jag skapade en jury på tre pers som utsåg bordets präktstjärt, vilken blev jonte's linn.motiveringen var enkel: bruden gjorde inte ett fel på hela kvällen. (jag var nära att erövra titeln, men tyvärr klev jag sönder klänningen, sprätte en oliv över hela bordet, dansade uruselt, ställde mej på fel sida om min kavaljer konstant samt lyckades svära åt mr dj). 
efterfesten hos mej blev ganska lam, de flesta var nog sjukt trötta. blev lite ost & kex iallafall.

vaknade igår morse efter ca fyra timmars sömn, med täppt näsa & sjukt svullen hals. fick skjuts till sporthallen av anton & sen drog BK Älgen till sundsvall. jag fick två matcher, & båda gick lika uselt. i & för sej en oavgjord match & en vinst, men med pinsamma poäng. 26-26, 26-19. sista tävlingen för säsongen, det är alltid lika underbart att sluta när det går som sämst. självmordsbenägen tills jag fick en falafelrulle på vägen hem. resten av kidsen boxades iallafall grymt & jag måste erkänna att jag är så sjukt stolt över soheil. han förgyllde min dag igår. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback