umeå.. ligger långt bort.

stannade hemma i fredags kväll, skulle se till att få ordentligt med sömn inför tävlingen. somnade strax efter två, klev upp fem & lyckades inte sova mer än en timme i bilen. min 1½åriga systerdotter cyklar rakare än vår chaufför kör, han vinglar över på fel sida av vägen & glömmer ganska ofta bort att både gasa & bromsa så man är stel av skräck hela resorna. det kanske är någon strategi han kommit på för att få oss att glömma boxningsnervositeten, vad vet jag.

vägde in med tjocksockar, långkalsonger & långärmad tröja på, så jag vägde 0,6 kg mer än jag får göra när det blir riktiga matcher. spelade ingen roll igår, jag fick två matcher & den ena tjejen vägde 2 kg mindre, den andra 9 kg mer än mej.

första matchen gick jag mot en elit-diplomboxare på hemmaplan. tappade linsen första ronden, backade runt, runt i ringen & försökte blinka den på plats halva ronden, sen åkte den ur. fick som tur var ta av mej handsken & sätta i den igen, & efter det boxades jag tokbra. eller bra iallafall. hon var duktig men tröttade ut sej totalt i första ronden. jag fick in mycket träffar på kropp, både raka & uppercuts. lätt den roligaste matchen jag gått. men jag förlorade ju sjukt mycket på första ronden.. hon vann med en poäng, men min tränare var nöjd & hennes tränare kom till min & sa att jag förtjänade vinsten. då får man väl vara glad ändå.
emelie kom förbi & tittade på min andra match. :) gick mot en lång tjej från guldstaden, hon är rutinerad & väger mer än mej. blev en riktigt rolig match det med, jag lyckades hålla mej fokuserad & hon var bra motstånd. det blev oavgjort, coach var fortfarande nöjd & jag tycker att det var ett fint avslut på min diplomkarriär.

kändes som om uppladdningen för igår var bra som fan. så känns det aldrig. det här är ointressantare än ointressantast, men jag måste komma ihåg..

-löpband 50 min torsdag, powerwalk + 3x5 min jogging.
-vila fredag.
-mycket kolhydrater fredag kväll.
-flingor, yoghurt, äpple, lite nötter lördag förmiddag. sallad med protein efter invägning.
-uppvärmning tidigt, lång stretching, höll värmen till riktiga uppvärmningen.
-korta padworks några matcher innan min.
-eye of the tiger på högsta volym innan båda matcherna.

det sistnämnda gjorde susen.

ungarna vann sina matcher, alla var nöjda, vi överlevde (med nöd & näppe) hemresan & jag åt lagom med godis på vägen hem. en riktigt bra dag! stelare än brorsan efter sammanlagt elva timmar i bilen, but still..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback