som ett barn, fast tvärtom. men ändå lika, fast äldre. jamen ni vet. ?

imorgon börjar framtiden. det känns bra som fan.

jag ska börja plugga ekonomi. bara en kurs mest för att känna efter hur universitetstudier är, men även för att jag tänker att man aldrig förlorar på att ha lite ekonomikunskaper i fickan. man brukar säga ryggsäcken, va? men fickorna på min dunjacka är så stora att jag fick plats med en falafel en gång, så jag behöver ingen ryggsäck.
det känns verkligen inte som om jag slösat någon tid på det jag gjort efter gymnasiet. jag har gjort precis det jag känt för, lärt mej otroligt mycket & haft det hur bra som helst. & jävligt dåligt, förstås, men det är ju det man lär sej mest på. men inget har haft särskilt mycket med min framtid att göra, & nu är jag damn sugen på att ta tag i den.

jag fyller vuxen i USA & GB nästa vecka. 21årsdagen är väl ingen fancy födelsedag i sverige, men jag är riktigt pepp på att bli vuxen. inte så att jag tänker bli tråkig, men jag vill ändra på lite saker.

-jag ska sluta vara rädd för.. nej, det ska jag inte. men jag ska klå upp min rädsla & ge mej på saker som jag inte vågat tidigare. typ.. låta någon tycka om mej. & nej, jag tänker fortfarande inte nöja mej med lata, tråkiga, omogna killar för att de tycker att vi kompletterar varandra så bra.
-jag ska lära mej att hantera alkohol. jag vill inte sluta dricka, men är less på att inte kunna lita på mej själv. jag vill att människor ska kunna lita på mej till 100%. även fredagar & lördagar. utan kyskhetsbälte på, om det inte är för mycket begärt.
-jag ska skaffa en kaffekokare. eller kanske inte.. med tanke på min nya kärlek Internetshopping & idén om att skaffa en dummie att slå på för att slippa gå ut så kanske mitt sociala liv mår bra av att cafékaffet existerar.

hmm.. det gick ju bra. strukturerad planering är A & O.

på fredag kommer mannen. (gör han? är det på riktigt?) jag kan inte riktigt banka in det, kan inte riktigt förstå vad jag sagt eller gjort för att locka hit en kille från california. jag vet att jag bara var mej själv när vi hängde, det är ju positivt. hade varit jobbigt om jag åkt till thailand & låtsats vara någon annan i en månad, & sen försökt leva upp till det här hemma. det är så läskigt, det är ju så läskigt. & så roligt. & så läskigt.

två veckor till match, & jag vill vara så galet fit att jag inte ens är andfådd efter sista ronden.. eller, jag vill iallafall överleva tre ronder. :) dags för lite pre-exercise food. planerar både löpträning & styrketräning idag, söndagar är perfekta för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback