sjung om studentens lyckliga dar!

fan, vad roligt att vara igång igen. lätt att säga nu, eftersom vi bara haft ett intro & eftersom jag inte kan lyfta ett finger förrän jag fått böckerna. den här staden är liten, av femton personer i klassrummet kände jag fyra sedan innan. & läraren kände mamma.
kände mej fyra år yngre igår än jag gjorde i söndags. tror att det var faddrarnas supertöntiga presentation som tillverkade den känslan.

byggde halsband & såg "lady & lufsen" med ed & rose efter skolan. jag är nog världens sämsta moster.. älskar kidsen av hela mitt hjärta, men jag blir dödstrött efter tre minuter i deras lägenhet. min syster är en superwoman, no doubt.
jag vet inte vad jag utstrålade igår, men på bussen på vägen hem började inte mindre än tre främmande tanter småprata med mej. de kanske kunde se min inbördes förändran, vilken god människa jag blivit. eller så såg jag lika ensam & eländig ut som dem & de tyckte att vi hade något gemensamt.

trodde inte att det skulle stå något i tidningen om helgens fighter, eftersom jag inte vann någon. men bertil tyckte tydligen att jag var duktig, för det var helt OK referat.
kände mej trögtänkt & ofokuserad på träningen igår, så jag skippade sparringen. förutom sju ronder med nybörjarna. men träningen gick bra, fyra ronder intervaller på säck, en kvarts hopprep & padwork med coachen. hade inga rena träningskläder, så jag drog på min "heja christer"-t-shirt från melodifestivalfinalen. kunde förstås valt något finare, men det kändes helt onödigt för en boxningsträning. tyvärr kom ÖP till träningen, fotade & ville veta vad som skulle kunna få mej att sluta boxas. jag ville inte vara med, men de lovade att christer-budskapet inte skulle synas i bild. kan man stämma dem annars?

schyst med ny president där borta.. USA kanske kan bli ett vettigt land. eller åtminstone mindre ovettigt. det finns nog inget yrke jag jag drömmer så lite om som att bli chef i staterna, trängre situation.

hoppas på att få fika med åsa idag, har inte sett gudinnan sen innan thailand! ska in med ett konditionspass, ringa fastighetsskötaren om min obetalda hyra (glömde att autogiro inte kan trolla fram pengar från ett tomt konto) & mitt handfat som har en mycket märklig lutning, betala min pad thai jag åt i oktober, försöka hitta snowboardboots & tvätta så att jag kan träna i något som inte får folk att tro att jag är en sjögren-anhängare nästa gång.

tisdag idag. börjar bli jättejättenära fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback