t som i tisdag som i take a fika!

kom just hem från fikakväll med kvinnfolket. was a blast! hoppas ingen blev arg för att jag plundrade faten.
jag var nog orm i mitt förra liv. skulle utan att blinka kunna svälja en buffel eller två.

idag har jag & några trevliga pojkar i min klass fotat leksaksförpackningar på barnens hus. vi ska skriva ett pm om skillnaden i marknadsföring på produkter till pojkar & flickor. det där med könsroller sitter tamejfan lika klistrat som för 60 år sedan. pinsamt. jag börjar dessutom fundera på om jag verkligen får klassa mej som kvinna, jag uppfyller förhållandevis få kriterier för titeln. jag är definitivt intresserad av män. en man. äh, män. alltså ni fattar. men det kan man ju vara som man också. fast då är man ju bög. & jag är ju definitivt inte bögig. för JA, bögar är bögiga. vissa straightkillar är också bögiga. men man kan ändå använda ordet bögig. anyway, var fan ville jag komma?

jag är tjej.

var med om en mycket obehaglig upplevelse alldeles nyss. några vänner har joinat facebookgruppen "vi som har gått i böle skola i östersund". gulligt, tänkte jag & fick söta känslor i magen av bilderna på min lågstadieskola. sen såg jag profilbilder på medlemmarna. det kryllade (det är en negativ benämning) av kids jag inte sett sen de var 8-9, alla viftandes med spritflaskor & med snus i hela gapet. & vissa var jättesnygga & såg asfräscha & lyckade ut. det var ju förstås värre.
jag börjar bli gammal.

nej, nu ska jag prata lite med le americane. xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback