tillbaka i östersund.

det regnar.

när fan ska jag lära mej..? nej, jag gjorde inte särskilt mycket vettigt igår. nej, jag åt inte särskilt nyttigt. nej, jag städade inte. nej, jag tränade inte. men jag skickade in ännu ett bra PM. & jag pluggade. varför kan jag inte vara lite nöjd? & varför kan jag inte tillåta mej själv att vara trött? det har tamejfan aldrig hjälpt att få ångest över det, då får jag ju ännu mindre gjort.

ok, dagens plan: idag kanske jag ska städa. om jag orkar. & så kanske jag ska plugga lite. om jag orkar. & så kanske jag går ner på stan & träffar syster & shifu.. eh, menade bruno.

två gäng, på sammanlagt tretton stockholmare, skulle till åre med samma tåg som mej igår. efter ungefär två timmar insåg jag att de definitivt inte skulle bry sej ett gram om sina medresenärer, hur många "men dämpa er, fuck it! vi försöker sova"-blickar de än fick. jag kunde inte ens prata i telefon, för de överröstade både mej & den jag pratade med. så jag låtsades läsa men lyssnade istället.

-ni skulle ha sett hur jag såg ut när jag gick ut! lammullströja & byxor, ni vet. det var först efter jag fick barn som jag & jessica började klä av oss. lite urringning, lite korta kjolar. sen har det blivit mer & mer. ja nu förtiden, nu går jag ut naken.

jag låtsades garva åt Kupétidningen.

-såhär ser rumsfördelningen ut: ulrika, jag, robban & lisa i ett rum. johan jerker "jäger", även kallad "jokern", jonsson, han får det vi kallar vuxenrummet. ett eget rum, helt enkelt. & det förstår vi ju alla varför vi valt att placera honom där. jag menar med den kroppen..
(jäger-jerker hade sjuka armar). jerker ser låtsasstött ut, & svarar: 
-vadå, vad menar du?
-ja men stoppar du inte in den i nåt hål under fyra dagar så..

hela gänget tystnar, kändes som att de för en gångs skull kom på att det fanns andra på tåget. barn, gamlingar & oskyldiga, chockade medborgare som jag. jörgen.. jokern? han satt mitt över gången från min plats. han mötte min blick & jag kände hur pinsamt uppenbar jag var när jag återigen låtsades garva åt korsordet i Kupé.

idag har jag dåligt samvete, för att jag aldrig berättade för stackars johan att i jämtland, där sprider sej könssjukdomarna snabbare än kräksjukan på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback